SAKRAMENT MAŁŻEŃSTWA
- Narzeczeni zgłaszają się do kancelarii parafialnej trzy miesiące przed planowaną datą ślubu – do parafii narzeczonego lub narzeczonej.
- Narzeczeni najpierw z księdzem proboszczem uzgadniają termin spotkania.
- Na uzgodnione spotkanie przynoszą ze sobą następujące dokumenty:
- dowody osobiste
- zaświadczenie z Urzędu Stanu Cywilnego (ważne jest 6 miesięcy) uprawniające do tzw. ślubu konkordatowego lub odpis aktu wcześniej zawartego ślubu cywilnego,
- aktualne świadectwo chrztu (nie starsze niż 6 miesięcy licząc do dnia ślubu) i Świadectwo Bierzmowania
- świadectwo ukończenia kursu przedmałżeńskiego
- świadectwo z Poradni Rodzinnej (wysłuchane konferencje dla narzeczonych)
- w przypadku wdowców akt zgonu małżonka,
- świadectwa religii z ostatniej klasy (Indeks Katechizacji gimnazjum i szkoły zawodowej lub średniej)
Wiadomości:
- Do sakramentu małżeństwa wymagana jest znajomość podstawowych wiadomości religijnych (przykazania Boże, Kościelne, główne prawdy wiary, modlitwy, podstawowe wiadomości o sakramencie małżeństwa).
- Przebieg ceremonii ustalony zostaje podczas drugiego spotkania w kancelarii parafialnej w tygodniu poprzedzającym zawarcie małżeństwa.
- Narzeczeni powinni skontaktować się z Panem Organistą i Kościelnym, aby uzgodnić przygotowanie do ceremonii.
- Świadkiem może być osoba pełnoletnia, która nie jest pozbawiona praw obywatelskich. Świadkowie winni stawić się w zakrystii kościoła przed ślubem, gdzie składają w księgach ślubu czytelne podpisy i przynoszą obrączki ślubne.
Filmowanie i robienie zdjęć w kościele podlega przepisom liturgicznym i musi być wcześniej uzgodnione z duszpasterzem!
Kamerzysta musi mieć odpowiednie pozwolenie na filmowanie w kościołach Archidiecezji Przemyskiej.