SAKRAMENT MAŁŻEŃSTWA

  1. Narzeczeni zgłaszają się do kancelarii parafialnej trzy miesiące przed planowaną datą ślubu – do parafii narzeczonego lub narzeczonej.
  2. Narzeczeni najpierw z księdzem proboszczem uzgadniają termin spotkania.
  3. Na uzgodnione spotkanie przynoszą ze sobą następujące dokumenty:
  • dowody osobiste
  • zaświadczenie z Urzędu Stanu Cywilnego (ważne jest 6 miesięcy) uprawniające do tzw. ślubu konkordatowego lub odpis aktu wcześniej zawartego ślubu cywilnego,
  • aktualne świadectwo chrztu (nie starsze niż 6 miesięcy licząc do dnia ślubu) i Świadectwo Bierzmowania
  • świadectwo ukończenia kursu przedmałżeńskiego
  • świadectwo z Poradni Rodzinnej (wysłuchane konferencje dla narzeczonych)
  •  w przypadku wdowców akt zgonu małżonka,
  • świadectwa religii z ostatniej klasy (Indeks Katechizacji gimnazjum i szkoły zawodowej lub średniej)

Wiadomości:

  • Do sakramentu małżeństwa wymagana jest znajomość podstawowych wiadomości religijnych (przykazania Boże, Kościelne, główne prawdy wiary, modlitwy, podstawowe wiadomości o sakramencie małżeństwa).
  • Przebieg ceremonii ustalony zostaje podczas drugiego spotkania w kancelarii parafialnej w tygodniu  poprzedzającym zawarcie małżeństwa.
  • Narzeczeni powinni skontaktować się z Panem Organistą i Kościelnym, aby uzgodnić przygotowanie do ceremonii.
  • Świadkiem może być osoba pełnoletnia, która nie jest pozbawiona praw obywatelskich. Świadkowie  winni stawić się w zakrystii kościoła przed ślubem, gdzie składają w księgach ślubu czytelne podpisy i przynoszą obrączki ślubne.

Filmowanie i robienie zdjęć w kościele podlega przepisom liturgicznym i musi być wcześniej uzgodnione z duszpasterzem!
Kamerzysta musi mieć odpowiednie pozwolenie na filmowanie w kościołach Archidiecezji Przemyskiej.